RAKAN BLOG AAC

Thursday 9 August 2012

‎~ Mungkinkah ini jodohku ~


Nukilan Nukilan Pena Ilhamku

Jemarimu yang halus
masih terasa hangatnya hingga kini
di saat tangan kita bersentuhan
lirikan ayu matamu bersama senyuman
memanah jiwaku aku tergoda

Dikau oh si gadis semenanjung
melontarkan bait cinta buatku
melalui ekor matamu
membuat aku tiada keruan

Di dada langit aku mencoret namamu
agar dikau wahai sayangku
melihat jauh nun di sana
ingin aku bertemu wahai kasih aku sanjungi
agar rinduku terpendam meluahkan di saat pertemuan ini

Akanku lintas menyeberangi batasan rindu
di semenanjung tempatku ini
penginapan buat selamanya
agar dapatku menghayati
wajahmu yang ayu
yang aku puja
selalu biarkan ia menjadi realiti
bersamalah kita mengeratkan belaian kasih
dalam pertemuan kita ini
percayalah wahai sayangku
tidak aku alpa setiap janjiku

Nukilan Pena Ilhamku ~ 09/08/2012 ~ 09:43pm
 

No comments:

Post a Comment