RAKAN BLOG AAC

Monday 7 May 2012


Nukilan Pelangi Indah

syukur padaMu
Ya Allah kerana aku
masih lagi bernafas
dapat lagi menghirup udar...a Mu,
ku berada dipagimu yang indah

kerana ku takut aku
tak sempat kepetang
kerana pagi ini adalah
kesempatan bagiku
aku tidak sia-sia
waktu pagi ku
bersujud padamu
kerana sujudku untuk jiwaku
untuk ku kembali padamu

kerana ku tidak perlu fikir
hari kelmarin yang berlalu
dengan segala kebaikan dan keburukan
yang menghias nya
tidak juga dengan hari esok
yang belum pasti datangnya

kerana hari ini adalah
saat mentari nya menyinari aku
siang menyapa aku lagi
hari ini sebaik-baik nya
mungkin aku hidup untuk
hari ini saja
takwa dan imanlah
buat ku jadi insan
yang cekal dan kuat,,insyallah..

~Pelangi Indah~
06052012.....9.50am.
Oleh: Pelangi Indah

No comments:

Post a Comment