RAKAN BLOG AAC

Wednesday 23 May 2012

‎~♥ Bukan Syair bukan Puisi Cinta Hanya Kau Aku dan Dia ♥~


Nukilan Nukilan Pena Ilhamku

Di setiap contengan ini
menulis aku dengan cara dan gayaku tersendiri
dengan bait-bait yang tersusun
menjadikan sebuah nukilan tercatat
ditujukan hanya untukmu
wahai sayangku

Moga kau mengerti
setiap helai coretan untukmu
setap khayalanku anyaman cantik menarik
menghiasi sesaat denyutan jantungku
hanya untuk mu kasihku

Dengan setitik airmataku ini
aku dijadikan dakwat
dan kepolan-kepolan awan
menjadi ruang tulisanku
aku mencapai pelangi
menciptakan warna kisah hidup kita
dan rembulan pengganti pelita
sibayu pula memainkan lagu syahdu
inilah cerita dalam kisah hidup insan
seperti kita?

Dengan senyuman manis
aku menghias ruang hatimu
dan warna cinta yan indah
aku coretkan di dada hidup kita
mewangi haruman bunga sakura
melambang sucinya cinta kita
jua kasih terpahat indah
disudut hati tak bisa hilang
hingga akhir nyawa

Setiap kali aku membayangi wajahmu
terdengar tawamu
dengan senyuman dan lirikan matamu
telah menjadi ilhamku
hari demi sehari
walau demi detik hari berganti
menguatkan semangat aku
tidak akan aku jatuh

Kini bersatu dua jiwa walau dalam maya
terjalin taman bunga di sudut hati
pena indah menari mega dalam hati ceria
hingga selamanya tak akan berpisah
jua aura cinta terus berbunga

kita bersama
semua
kini

Ya Rabb terbongkar kata kata indah
dengan kuasaMU Ya illahi
Engkaulah segalanya

~ Nukilan bersama Shrafah Rabiah Lai & Nukilan Pena Ilhamku
~ 23/May/2012
~ 09:01pm

No comments:

Post a Comment