RAKAN BLOG AAC

Sunday 22 April 2012

~~ TRAGEDI HIBA~~


Nukilan Nur Qaseh Kayzz


Aku terkedu..
Aku termangu..
Bila suaramu dihujung sendu..
Terdengar sayup memberi kata,
Tiada ruang antara kita,
Telah tiba tragedi hiba.

Tangisanku..
Hanyaku pendam dalam jiwa,
Airmata terhenti membasuh lara,
Bila pergimu tiada berita,
Hanya ada pesanan suara,
Sungguh...aku hiba..
Teganya kau..
Memberi nestapa.

Tragedi hiba..
Merenggut mimpiku yang satu,
Bak terhenti nafas dari ruang rongga,
Mencetus lahar duka yang menyiksa,
Bila anganku kau bakar..
Dengan kata menyika batinku.

Maaf..kata sinismu,
Bermoon aku tinggalkan dirimu,
Malah lupakan kisah lalu,
apa yang terpatri tiada pernah berlaku,
Sungguh...tragedi itu pilu bagiku,
sungguh...semuanya sia-sia.

Pergilah...
Bawalah rinduku,
Walau aku tahu tiada kau mahu,
Terpaksaku bebankan hatimu,
Mengusung lara dan rinduku..
Sepanjang hayatku.

*Bulan Merindu*
11.14pm
20/4/2012

No comments:

Post a Comment