RAKAN BLOG AAC

Saturday 18 February 2012

~~TOLONGLAH KAU MENGERTI~~


Nukilan Nur Qaseh Kayzz

‎Tolonglah...,
kau mengertikan hatiku,
bila saat indah bersamamu,
aku bingkaikan sebaiknya dan sekuatnya,
kerna aku tahu,
kenangan itu telah runtuh,
bila kasihmu tak lagi untukku.

Mengertilah jua olehmu,
saat kau torehkan kata menyakitkan itu,
hatiku penuh dengan gurisan luka kecewa,
mengapa adanya kata itu,
sesudah kau memberi sayang dan cintamu,
kau menbiarkan aku dalam kerinduan,
yang laranya mendinginkan hatiku,
tolonglah...fahami hatiku ini,
kerna sakit yang kau berikan padaku.

Hari-hariku terus ku melihat wajahmu,
pada bulan ,
pada bintang,
malah pada angin aku balutkan sayangku,
tapi tiada kau rasa sedalamnya,
tolonglah rasai dan mengerti,
kepayahan aku menggenggam cintamu,
bila kau terus berpaling tanpa menolehku.

tolonglah kiranya kau mengerti,
bila satu masa nanti,
kau akan merindui aku,
bila aku tiada lagi disisimu,
kau kan begitu fahami,
akulah pencintamu yang abadi.
tika itu...tiada kata lagi..
selain kutiplah kembali rindu antara kita
kerna waktu itu tlah aku buangkan segalanya.

*Bulan MerindU*
7.00 pm
17/2/2012

No comments:

Post a Comment