RAKAN BLOG AAC

Thursday 9 February 2012

SIAPALAH DIRI AKU DALAM HIDUPM


Nukilan Pokmat Ukah Pokok Nyoor

Siapalah diri aku dalam hidupmu
adakah aku ini sebagai tunggul kayu
atau sebagai patung yang bernyawa bagimu
aku sedar siapa diri ku ini

Siapalah diri aku dalam hidupmu
kini terasakan aku tak punya apa-apa
setelah dulu-dulu sekian lama kaya
dan kini aku sedar siapa diri ini

Siapalah diri aku dalam hidup mu
aku sudah tak ada apa-apa lagi
yang ada hanyalah segenggam kesabaran
dan kini aku sedar siapa diri ini

Siapalah diri aku dalam hidupmu
kini terpaksa aku memikul kesedihan
dalam untuk aku teruskan hidup ini
dan kini aku telah sedar siapa diri ini

Siapalah diri aku dalam hidupmu
mengharungi liku-liku dugaan yang cukup berliku
bersama airmata kekesalan yang merobek hati dan sanubariku
dan kini telah membuatkan aku telah sedar siapa diri ini

HALIM HAMID
TUMPAT
07/02/2012 @ 11:10 MLM

No comments:

Post a Comment