RAKAN BLOG AAC

Friday 20 January 2012

PANCARONA STANZA EURIKA HATIKU



Nukilan Lezaihasra Lm - AyaT-AyaT CinTa (AAC) DANISH

uuuuuuuuuu: PANCARONA STANZA EURIKA HATIKU :uuuuuuuuuuu

Ku buka pintu pantai
menanti ombak kunjung
bersama gelombang yang mesra......
Ku pegang tangan ombak
lalu ku berseru " wahai ombak bawalah daku bersama...
Di dasar hati mu............
Ombak tersenyum dan memeluk tubuhku....
mendodoi ku dengan buaian gelora mulus ....aku terlena sayu

Lalu menyapa angin mendersis ditelinga ku
mengajak ku berlari di istawana menyelinap disetiap eurika ...
ku pegang telinga angin...lalu ku berbisik manja...
"wahai angin ku sayang bawalah daku bersama......
di dasar hati mu..........".

Angin ketawa riang lantas aku di selimutinya dengan sua rasa syahdu
menyanyikan lagu bayu lemah gemalai menyairkan sebuah stanza hati........
aku terlena longlai.......

Lantas mentari senja mencuit pipi ku
mengajak aku belayar di atas merah cahaya nya menuju keangkasa......
ku peluk pinggang mentari....lalu ku berbisik mesra...
" wahai mentari kekasehku bawalah daku bersama.....
di dasar hati mu.........".
Mentari tersenyum indah lantas aku di ribanya dan membelai aku penuh mesra
mengalun cahaya indah, gemersik menghiba disahut seloka nan rawang..........
aku terlena sepi......

Awan mengusik-ngusik alis mata ku
mengajak aku belari menyusur salji putehnya mengelilingi dunia..........
ku belai dadanya...lalu ku merayu mengharap....
"wahai awan buah hati ku bawalah daku bersama....
di dasar hati mu........"
Awan tersenyum menawan lantas aku di tampunya dan mengulek dengan kaseh..
menghampar kapas suci, meratib menyuci jiwa di awan-awanan...........
aku terlena tenan

tiba-tiba aku terjaga... terpinga-pinga mencari-cari.....
gelap gelita tanpa suara-suara.... sunyi dan sepi alam maya...
dimanakah aku ini....aku sendiri tidak mengerti...........PASRAH !!!

ILHAM HANYUT : Lezaihasra Lm...
dilambung masa : 4.14 petang
hari kedua : 20/01/2012

oooooooooooooooooooooxxxxxxxxxxxooooooooooooooooooooo

No comments:

Post a Comment