RAKAN BLOG AAC

Monday 16 January 2012

MENGAPA AKU



Nukilan Lezaihasra Lm - AyaT-AyaT CinTa (AAC) DANISH

‎.............. MENGAPA AKU...????............

mengapa aku......
dipertaruhkan dengan sebuah sepi
melenyapkan seribu keyakinan
untuk bangun
bermandikan fajar pagi

mengapa aku.......
harus dicoretkan
dalam kotak kekejamam mu
yang menarik kedua tangan ku
dan lemas dalam gaung derita

mengapa aku........
terkambus dalam impian
demi sepotong janji
yang begitu agung dimulut
hina dihati.........

mengapa aku.........
dihempap kehinaan begitu sekali
di permainkan dengan rangkus
betapa....pilunya garis-garis hati ini
mengukirkan kata-kata
akhirmu yang mengejutkan
sedangkan aku terlalu mengharap
sebaliknya kau memusnahkan.

mengapa aku........
menjadi bahan tawa mu
demi rindu yang ada pada mu
dan merobekkan hati ini
tanpa pengertian.......

oleh itu.......
pergimu tidak ku kesalkan
tiada kata-kata terahkir dari ku buat mu
pergilah...hati tak akan merayu
sesunggohnya tiada lagi airmata untukmu

namun....aku tetap bertanya
mengapa aku.....
dan mengapa aku........
jadi mangsa mu.....

olehku : Lezaihasra Lm
jam 10.32 malam
pada 15012012

No comments:

Post a Comment