RAKAN BLOG AAC

Tuesday 10 January 2012





Nukilan Mohd IQram - AyaT-AyaT CinTa (AAC) DANISH

bagaimana....
harus diri ku mula kan kata kata ini
sedang kan diri ku masih memendam rasa
harus kah aku terus memendam sejuta rasa ini
di saat ku lihat diri mu


engkau ...
di situ hanya tersenyum melihat ku
ada kah senyuman mu itu ikhlas atau bersahaja
bagaimana harus ku lirikan senyuman yang tercipta itu...
aku malu ketika bertemu dengan mu


harus kah
aku luah kan kepada diri mu segala rasa yang tercipta dalam jiwa ini
sudi kah engkau mendengar nya ...
sudi kah engkau mengisi kekosongan di kamar sepi ini


ya....
sungguh pun diri ini tidak sempurna
dan diri ini bukan yang terbaik dari segala yang ada
dan mungkin kewujudan diri ini di samping mu tidak disenangi
namun diri ku tenang dengan lirikan senyuman di bibir mu


bagaimana
hendak ku terus kan kata kata ini
harus kah lu meluah kan kepada mu
mahu kah diri mu mendengar nya
andai ku luah kan kepada mu
ada kah dikau akan ada untuk ku ...


telah lama
kusimpan rindu untuk esok,
menanti sebuah harapan.
Namun hari ini,
rinduku akhirnya tumpah
tak akan bertakung lagi


mengerti kah dikau
aku selalu merindu dirimu
saat ku melihat dikau bersedih
ingin selalu rasa nya menghampiri diri mu
namun apa kan daya .. aku hanya aku dan diri mu bukan milik ku


hanya dengan puisi ku luah kan rasa
moga kau bahagia menjadi milik nya
pada ALLAH S.W.T. ku panjat kan doa
langkah kaki ini harus ku terus kan
walaupun perit dan pedih
ku hanya pencinta rahsia mu


biar iramaku menyampaikan makna
pada suatu sunyi tanpa sapa
meski telah jauh berada di kalbu
tiada kelihatan diamnya
rindu kehadiran yang benar
menunggu sebuah sunyi
menatap riwayat ...

aku yang selalu berkata sendiri

No comments:

Post a Comment