RAKAN BLOG AAC

Tuesday 10 January 2012

AKU DAN DERITA KU





Nukilan Nur Qaseh Kayzz - AyaT-AyaT CinTa (AAC) DANISH

~~AKU,..dan DERITA KU~~

Pada dingin malam...
bersama sayup-sayup suaramu...
yang kau tinggalkan pada ujung dedaunan ..
di ranting percintaan yang semakin rapuh..
ku cuba untuk terus berpaut disitu..
agar..kasihmu tak terjatuh...

Namun...pada dingin malam ini..
bersaksikan neon-neon suram..
bulan entah kemana..bintang..tiada bersapa..
ku menyaksikan..cintamu..
terbang ke langit..meninggalkan aku..disini..
sendiri..

Aku..dan derita ku...
terpuruk disini...bersama remuk redam hati...
bila kau berlalu membawa..bersama..
hatiku yang ku tinggalkan untukmu..
dan deritaku...adakah kau tahu..
aku terlalu derita..menantimu..
dan merenungmu dari kejauhan...
yang entah bila..semuanya akan
kembali indah tanpa derita.

Setangkup kasih yang kau hulurkan...
membuatkan aku..dan deritaku...
menjadi terlalu kecewa...
bila semuanya yang kita bina..
tiada menjadi nyata..
setelah kau pergi..menjauhi.
malah kau menghindari..semua yang telah kau janjikan..

kasih...
gementar hatiku...
apakah penawar jiwaku..akan ada..
untukku..melepaskan..segalanya..
rasa..aku dan derita ku..
untuk selamanya.

~katakanlah untuk terakhir kalinya..apakah kau akan datang padaku..sebelum kau melangkah pergi..sekali lagi..jauh dari ku~~

*Bulan MerindU*
11.00pm
8/01/2012

No comments:

Post a Comment